sobota, 28 stycznia 2012

Piątka!

na blogu będę umieszczała filmik z jednym ćwiczeniem jakie robimy do jednej notki.
dziś będzie to przybijanie piątki.

nauka polegała na przytrzymywaniu kciukiem smaka na otwartej, dłoni którą pokazywałam Hippisowi. psiak czując smaka próbował go wydostać również łapami więc kiedy dotkną dłoni prawą łapą k/s* z tej właśnie ręki i powtórka. po kilku powtórzeniach gdy Hippek żywo zainteresował się dłonią pod kciukiem w tej samej pozycji nie było już smaka. nagroda szła z drugiej ręki. po kolejnych kilku powtórzeniach zmieniłam pozycję kciuka na naturalną i podstawiłam komendę gdy miałam 100% 'piątkowania' na sam gest.

to efekt końcowy:




* k/s- kliknięcie klikerem i smakołyk w nagrodę


po każdej, nawet najkrótszej sesyjce bawimy się utrwalając od razu komendy 'łap', 'moje', 'puść':)


lepszej jakości filmów niestety nie będzie.

4 komentarze:

  1. Fajowy filmik.
    Hippis jest bardzo inteligentnym psiakiem :).
    P.S Dobrze, że stosujesz tyle nagród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczymy się wyłącznie metodami pozytywnymi a w nich nie da się uczyć bez nagród:) także kliker, smaczki i zabaweczki to podstawa:)

      Usuń
    2. O jeszcze lepiej, że masz kliker.

      Usuń
    3. Mam, mam. Trochę już siedzę w szkoleniu pozytywnym. Kurs trenerski Alteri, seminaria, książki itp trochę wiedzy już mi dały na ten temat:)

      Usuń